- REKLAMA -

Mimo, że większość miejsc na koncerty 39. PPA jest już sprzedana, są jeszcze niewielkie szanse by zdobyć wymarzony bilet. 

Tegoroczny Przegląd Piosenki Aktorskiej rozpocznie się już 16 marca i potrwa do 25. Organizatorzy informują, że na kilka wydarzeń pozostały jeszcze bilety i wejściówki na film o Wojciechu Młynarskim.

– Oh-Kino z Arkad Wrocławskich włączyło się do naszego festiwalu z wydarzeniem towarzyszącym, jakim jest film Alicji Albrecht – mówi Joanna Kiszkis, rzeczniczka prasowa PPA. – Dostępne są wejściówki. Można je odebrać w kasie w Capitolu. Oczywiście są pewne ograniczenia i na osobę można wziąć jedynie cztery. 

Dokument Młynarski. Piosenka finałowa jest  zapisem ostatniej rozmowy Alicji Albrecht z Wojciechem Młynarskim. W filmie pojawia się wielu znanych artystów, wykonawców piosenek Młynarskiego, kompozytorów, ludzi sztuki, dla których był nie tylko wybitnym autorem tekstów, ale i bliskim człowiekiem.

Warto przypomnieć, że iw tym roku prezydent Wrocławia wydał zgodę na nazwanie mieniem Wojciecha Młynarskiego skweru znajdującego się przy Capitolu.

Jak poinformował Cezary Studniak, dyrektor PPA wciąż można kupić bilety na największe atrakcje festiwalu.

– Jest to dość ciekawe zjawisko być może moje oczekiwania osobiste wobec tego festiwalu mijają się z globalnymi oczekiwaniami wobec festiwalu – opowiada Cezary Studniak. – Ja sobie sam narzuciłem taką misję pokazywania rzeczy, które są istotne, a one niekoniecznie są w naszym kraju znane, albo nie tak bardzo znane, nie są z pierwszych stron gazet. Natomiast jeśli chodzi o rynek światowy, to te nazwiska i formaty są wybitne i doceniane. Mowa tu o Camille francuskiej wokalistce, która nie ma ograniczeń. Właściwie śpiewa wszystkimi technikami, dotyka różnych gatunków muzycznych i jest bardzo kompatybilne z estetyką naszego festiwalu. 

Widzowie mogą również kupić bilety na spektakl jednego z najwybitniejszych wsród europejskich, o ile nie światowych  teatrów. Needcompany, który istnieje pod wodzą Jana Lauwersa. Ten spektakl  zdecydowanie trzeba zobaczyć.

 – Bardzo istotny spektakl dotyczący tożsamości ludzi, grany w sześciu językach – tłumaczy Cezary Studniak. – Tożsamość rozumiana jest tu w kwestii problemu, który jak wiemy, w naszym kraju zaczyna coraz mocniej funkcjonować. Czyli: jakakolwiek odmienność, inność, inny język, inny kolor skóry, inna orientacja seksualna, poglądy polityczne itd. sprawiają, że ludzkość staje się coraz bardziej agresywna. Można codziennie przeczytać na łamach gazet o przestępstwach popełnianych na tym tle, zbyt często. Nie powinno mieć to miejsca w dzisiejszych czasach, natomiast to się dzieje i jest to zjawisko niepokojące, a ten spektakl bardzo mocno traktuje o tym, kim jesteśmy. I jakim prawem możemy oceniać innych ludzi. Bardzo istotna wypowiedź – dodaje dyrektor PPA. 

Spektakl „The Blind Poet” („Ślepy poeta”) powstał z pomysłu Jana Lauwersa po zetknięciu  się z Wielkim Meczetem w Kordobie.  Oddając się refleksji na temat architektury, która połączyła Maurów i chrześcijan, którzy to po zakończeniu rekonkwisty w XIII wieku zamienili świątynię na katolicką katedrę reżyser wymyślił  poetycką wizję przenikania się kultur i szukaniu własnych korzeniu. Ogromna rolę mają w tej wypowiedzi kobiety.

Kolejne dwie propozycje, na które zostały jeszcze  miejsca to skrajnie różne spotkania. Po pierwsze Potańcówka w zaklętych rewirach , a po drugie  Adam Strug & Kwadrofonik.

Podczas konferencji prasowej zostały zaprezentowane tegoroczne Tukany. Każdy z nich ma inny… wyraz twarzy. Twórcy zawsze inspirują się plakatem przygotowanym na PPA. Od czterech lat ich autorem jest Ryszard Kaja, zaś autorami Tukanów Joanna Hrisulidu i Tomasz Szydełko. 

Więcej informacji na stronie organizatora


Autorka: Sabina Misakiewicz