Koszykarki 1KS-u mają w planach rozdać dzieciom z wrocławskich szkół siedem tysięcy piłek – do koszykówki i do piłki nożnej – pisze Paweł Kucharski.

We wtorek w klubie 4Hops (ul. Ofiar Oświęcimskich) o tym przedsięwzięciu z dziennikarzami rozmawiały prezes Katarzyna Ziobro-Franczak oraz Agnieszka Kaczmarczyk, zawodniczka Ślęzy.
Na wstępie Katarzyna Ziobro-Franczak opowiadała o idei i celach akcji „Ślęza rozrusza Wrocław”. – To akcja dla najmniejszych mieszkańców Wrocławia i okolic, którą przygotowaliśmy wspólnie z naszymi koszykarkami i sponsorami. Zamówiliśmy siedem tysięcy piłek do koszykówki i do piłki nożnej. Nasze koszykarki rozdają je w szkołach podczas zajęć wychowania fizycznego. Chcemy w ten sposób zachęcić dzieci do aktywnego trybu życia. Kto wie, być może tak zacznie się ich wielka przygoda ze sportem, a w przyszłości wśród nich znajdą się profesjonalni sportowcy – mówiła prezes zarządu 1KS Ślęza.
Do środy koszykarki Ślęzy odwiedziły cztery szkoły – SP nr 24 (ul. Częstochowska), SP nr 107 (ul. Prusa), SP nr 17 (ul. Wieczysta) i SP nr 9 (ul. Nyska). – Dzieci podchodzą bardzo entuzjastycznie i radośnie do wszelkiego rodzaju zabaw, jakie staramy im się zapewnić. Nie jest tak, że siedzą na ławkach i nie są zainteresowane. Są bardzo podekscytowane i cieszą się, gdy przychodzimy i zajmujemy im czas w taki, a nie inny sposób – powiedziała Agnieszka Kaczmarczyk, silna skrzydłowa wrocławskiej drużyny.
W środę koszykarki ponownie zawitają do szkoły przy ul. Częstochowskiej, a w czwartek zjawią się w SP nr 10 przy ul. Inflanckiej. Nowy tydzień rozpoczną od poprowadzenia lekcji wychowania fizycznego w SP nr 109 przy ul. Inżynierskiej. Plan wizyt w kolejnych placówkach jest rozpisany niemalże aż do ferii.
Warto podkreślić, że akcję „Ślęza rozrusza Wrocław” wsparło 11 firm: Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu, Ferio Gaj, Wroclove, hubergroup Polska, Com.in, Wadex S.A., Eletrotim S.A., Inpol Papier, Alfa-Dach, Inkopax i Libet.
– Właściciele tych firm i osoby z działów marketingu bardzo szybko dostrzegli pozytywne aspekty tej akcji. Piłki to doskonała powierzchnia do zareklamowania siebie, swojej firmy, swojej marki. Te piłki trafią do siedmiu tysięcy domów i podwórek. Będzie widzieć ją nie tylko to dziecko, które ją otrzymało, ale też jego koledzy. Druga strona akcji to czysto społeczne podejście. Dzięki nam być może to będzie pierwsza w życiu piłka dla dziecka, dzięki czemu będzie mogło aktywnie spędzać czas z kolegami. Oba te aspekty w dużej mierze zaważyły, że przedsiębiorcy długo się nie zastanawiali i dołączyli do tej akcji – powiedziała Katarzyna Ziobro-Franczak.
Akcję „Ślęza rozrusza Wrocław” wspierają: Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu, Ferio Gaj, Wroclove, hubergroup Polska, Com.in, Wadex S.A., Eletrotim S.A., Inpol Papier, Alfa-Dach, Inkopax i Libet.
Autor | Paweł Kucharski
Zdjęcie | Ślęza Wrocław