- REKLAMA -

Wrocławskie Inwestycje ogłosiły kolejny przetarg na budowę linii tramwajowej na Popowice. Tym razem prace zostaną podzielone na dwa etapy. Zakończenie całego projektu planowane jest na pierwszy kwartał 2021 roku.

O unieważnieniu ostatniego przetargu pisaliśmy już w zeszłym tygodniu tutaj. W piątek Wrocławskie Inwestycje zaprezentowały plan pierwszego etapu budowy linii tramwajowej.

Jak podaje Sławomir Kanik, kierownik projektu, pierwszy odcinek obejmować będzie obszar od skrzyżowania ulicy Długiej z wjazdem do Tesco, aż do łuku ulicy Długiej, za wyjazdem z Politechniki Wrocławskiej.

Wykonujemy komplet robót. W docelowych rozwiązaniach budujemy i jezdnię, i torowisko, a także peron przystankowy. Nasze etapowanie kończy się w zakresie sieci, ponieważ w całości i docelowo przebudowujemy je wszystkie tak, aby realizując drugi etap nie mieć robót straconych lub je zminimalizować – mówi Kanik.

Etap ten realizowany będzie jako pierwszy, aby już teraz umożliwić realizację części kolejowej, która trwać będzie 23 miesiące.

– Jednocześnie  w tym samym czasie, w przetargu, który dzisiaj ogłaszamy, zawiera się  zakres prac PKP PLK, to jest przebudowa wiaduktu przy ZDIUM oraz realizacja ich kolejnego projektu – budowa przystanku Szczepin. Będzie on tworzył  węzeł przesiadkowy wraz z peronami tramwajowymi. Zgodnie z pierwotnymi założeniami, ten zakres PKP PLK  będzie realizowało w 23 miesiące od podpisania umowy. Przy czym roboty w zakresie wiaduktu kolejowego mają być zakończone po 12 miesiącach w takim zakresie, aby zapewnić normalny ruch kołowy, w tym ruch komunikacji miejskiej, po nowych jezdniach ulicy Długiej. Ten zakres robót jest najtrudniejszy dla inwestycji. Tutaj najniżej schodzimy z robotami ziemnymi i tu jest najwięcej przebudowywanych i budowanych nowych  kolizyjnych sieci. To najbardziej czasochłonny i kosztochłonny odcinek. Pozostałe odcinki są realizowane poza głównym pasem drogowym – przyznaje kierownik projektu.

Przetarg na drugi etap jest już w przygotowaniu. Zostanie on ogłoszony najprawdopodobniej na jesień.

Wrocławskie Inwestycje odniosły się także do unieważnienia ostatnich przetargów z powodu zbyt wysokich proponowanych cen.

– Nie wyrokujemy czy miasto ma pieniądze, czy nie, bo to nie jest w naszych kompetencjach. Tak wysokie ceny wynikają z rynku i z boomu budowlanego. Borykamy się z tym nie tylko my, ale także komercyjni wykonawcy. Naszą rolą, Wrocławskich Inwestycji,  jest realizowanie tych zadań, które nam się powierza. Naszym głównym celem jest wywiązanie się z nich, ale również staramy się, aby te zadania mieściły się albo były zbliżone do założeń finansowych – mówi Marek Szempliński

Na konferencji prasowej zapowiedziano także ogłoszenie przetargu na linię tramwajową na Nowy Dwór. Prace te będą podzielone na większą liczbę etapów, jednak Wrocławskie Inwestycje dążą do tego, aby na realizację wszystkich tych zadań ogłoszony został tylko jeden przetarg.


Autor: Ola Sopuch
Zdjęcia: Wrocławskie Inwestycje