- REKLAMA -

„Dolny Śląsk – jeśli chcesz więcej…” – tak brzmi hasło nowej kampanii promocyjnej, która wystartowała w tym roku. Opisuje ona gospodarczą i inwestycyjną atrakcyjność regionu, posługując się technologią VR, wirtualnym spacerem, czy galerią zdjęć wykonanych w 360 stopniach. Dzięki specjalnym goglom możemy zobaczyć uroki naszego województwa, wchodząc na stronę Urzędu Marszałkowskiego.

Dzięki pozyskaniu środków w wysokości 4,5 mln złotych na promocję regionu w roku 2018, Urząd Marszałkowski postanowił wykorzystać nowoczesne technologie. Na stronie Urzędu (link pod galerią) odnajdziemy nowe, cztery darmowe aplikacje. Aż trzy z nich zostały zbudowane w oparciu o system VR (wirtualnej rzeczywistości). Wśród programów możemy wyróżnić:

  • Galerię wysokiej jakości zdjęć wykonanych w zakresie 360 stopni. Prezentuje ona potencjał zaplecza naukowo-badawczego regionu oraz wybrane atrakcje turystyczne takie jak: Narodowe Forum Muzyki, Uzdrowisko Lądek-Zdrój, Halę Stulecia, Starą Kopalnię w Wałbrzychu, Wrocławskie Centrum Badań EIT+ i wiele innych
    .
  • Druga aplikacja to wirtualny spacer, dzięki któremu zobaczymy 25 obiektów z całego regionu. Są to: Wrocławski Park Technologiczny, Centrum Symulacji Medycznej Uniwersytetu Medycznego, Politechnika Wrocławska, Dolnośląski Park Innowacji i Nauki.
    Dodatkowo w wybranych lokacjach zostały umiejscowione tzw. hot-spoty, dzięki którym będziemy mogli doczytać o detalach danych urządzeń znajdujących się w budynkach.
  • Na trzecią aplikacje składają się galeria oraz 8 filmów promocyjnych, stworzonych w technologii 360 stopni, które pokazują firmy działające w dolnośląskich strefach ekonomicznych, badawczo-rozwojowych, a także znane obiekty turystyczne. Wśród filmów znajdziemy: Wałbrzyską Specjalną Strefę Ekonomiczną Invest-Park, Legnicką Specjalną Strefę Ekonomiczną, Wrocławski Park Technologiczny, nabrzeża Odry we Wrocławiu, zamek Grodno, Zagórze Śląskie, Jezioro Lubachowskie i wiele innych.
  • Ostatnia aplikacja to multimedialny informator gospodarczy, czyli olbrzymia baza danych wszystkich gmin, uczelni wyższych i przedsiębiorstw. Każda z firm będzie mogła bezpłatnie wpisać się do bazy, w której mają wszyscy internauci. Przez to możemy liczyć na łatwiejsze wyszukiwanie przedsiębiorstw w regionie zarówno przez mieszkańców jak i potencjalnych inwestorów.

Urząd planuje także wypuścić piątą aplikacje, o której jeszcze nie wiadomo zbyt wiele.

Póki co mogę zdradzić tyle, że będzie to ciekawa, atrakcyjna aplikacja, odnosząca się do wszystkich surowców, jakie znajdują się na Dolnym Śląsku, do możliwości wytwórczych regionu i produktów, które tutaj powstają. Wszystko będzie opisane w sposób przejrzysty i czytelny, nawet dla najmłodszych – opowiada Iwona Krawczyk, Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego.

To nie jedyne środki, jakie podjął Urząd w celu promocji regionu. W ramach przyciągnięcia inwestorów władze opłaciły wyjazdy dla kilkunastu lokalnych, małych i średnich przedsiębiorców, którzy mieli okazję pojawić się na międzynarodowych targach, takich jak odbywający się w Hanowerze CeBIT 2018, berlińskie IFA 2018, czy chiński CIFIT 2018. To właśnie na tych targach po raz pierwszy pokazano reklamy regionu w technologii VR. Wystawy wzbudzały zainteresowanie zwiedzających.

CeBIT pozwolił na zwiększenie ekspozycji i przyciągnięcie klienta z Niemiec, a nawet Tajwanu. Mieliśmy szansę promować nasz produkt, byliśmy w pawilonie technologii VR. Widząc to, co jest na świecie, Dolny Śląsk naprawdę nie ma czego się wstydzić. Nasze oferty są na równi z zagranicznymi. To buduje naszą pewność siebie, jako mniejszych przedsiębiorców – opowiada Jakub Korczyński, Prezes Zarządu Giant Lazer sp. z o. o.

Link do strony z aplikacjami: gospodarka.dolnyslask.pl/aplikacje-multimedialne. W najbliższym czasie musimy uzbroić się jednak w cierpliwość. Strona wystartowała 3 lipca i może być często moderowana.


Autor: Wojciech Kosek
Zdjęcia: Wojciech Kosek