Fizjoterapeuta radzi: Ból kręgosłupa – ćwiczenia #3

Najważniejszą częścią leczenia bólów kręgosłupa są ćwiczenia. Odpowiednio dobrane rozluźnią napięte mięśnie i wzmocnią te osłabione. Wykonywane minimum 3 razy w tygodniu pozwolą na stałe pozbyć się lub znacząco zmniejszyć dolegliwości ze strony kręgosłupa -pisze dyplomowany fizjoterapeuta Katarzyna Sawińska-Wakuluk.

Ćwiczenia powinny być na stałe wpisane w rozkład zajęć każdego z nas. Mało kto jednak znajdzie czas na regularne wizyty na siłowni. Dlatego też poniżej przedstawiam pierwszą część ćwiczeń wzmacniających kręgosłup, które z powodzeniem można wykonywać w domu.

ĆWICZENIA#1 – zobacz część 1
ĆWICZENIA#2 – zobacz część 2

18)
Pozycja wyjściowa: leżenie na brzuchu, głowa oparta czołem o podłoże, rozluźnienie ciała;

Ćwiczenie: wsparcie się na przedramionach, spokojne oddychanie, rozluźnienie mięśni pleców, pośladków, nóg, pozostanie w pozycji przez 10 sekund, powrót do PW;

19)
PW: leżenie na brzuchu, głowa oparta na splecionych dłoniach, nogi zgięte w kolanach pod kątem prostym;
ĆW: przeniesienie złączonych nóg w prawo, powrót do PW, przeniesienie złączonych nóg w lewo;

20)
PW: jak poprzednio;
ĆW: uniesienie w górę zgiętej w kolanie lewej nogi, powrót do PW, uniesienie nogi prawej;

21)
PW: leżenie na brzuchu, ręce wyprostowane, wyciągnięte do przodu, całe ciało wyprostowane;
ĆW: jednoczesne uniesienie wyprostowanej prawej ręki i lewej nogi, powrót do PW, uniesienie lewej ręki i prawej nogi;

22)
PW: leżenie na brzuchu, dłonie splecione na karku, łokcie oparte o podłoże, ciało wyprostowane;
ĆW: uniesienie do góry obu łokci i oderwanie głowy od podłoża na wysokość kilku centymetrów, powrót do PW,

23)
PW: leżenie na brzuchu, czoło oparte o podłoże, dłonie splecione na pośladkach,
ĆW: uniesienie splecionych rąk maksymalnie do góry, powrót do PW;

Ćwiczymy minimum 3 razy w tygodniu. Na początku robimy po 10 powtórzeń każdego ćwiczenia. Między nimi można zrobić sobie krótką przerwę na uspokojenie oddechu. Zarówno ćwiczenie, jak i powrót do pozycji wyjściowej wykonujemy powoli, spokojnie i dokładnie. Nie wolno się spieszyć, gdyż niewłaściwie wykonane ćwiczenie może pogorszyć dolegliwości.

Kolejna ćwiczenia zaprezentujemy w przyszłym tygodniu

Autor | Katarzyna Sawińska-Wakuluk

*

Katarzyna Sawińska-Wakuluk pełni dzisiaj dyżur w godz. 14-15.
Każdy, kto chciałby się poradzić, może zadzwonić pod numer telefonu: 691 628 558 (koszt wg stawek operatora).

W innym terminie pytania można przesyłać za pomocą naszego formularza kontaktowego.