Fizjoterapeuta radzi: Bóle kręgosłupa – Ćwiczenia #4

Najważniejszą częścią leczenia bólów kręgosłupa są ćwiczenia. Odpowiednio dobrane rozluźnią napięte mięśnie i wzmocnią te osłabione. Wykonywane minimum 3 razy w tygodniu pozwolą na stałe pozbyć się lub znacząco zmniejszyć dolegliwości ze strony kręgosłupa -pisze dyplomowany fizjoterapeuta Katarzyna Sawińska-Wakuluk. Oto ostatnia część ćwiczeń na bóle kręgosłupa.

Ćwiczenia powinny być na stałe wpisane w rozkład zajęć każdego z nas. Mało kto jednak znajdzie czas na regularne wizyty na siłowni. Dlatego też poniżej przedstawiam pierwszą część ćwiczeń wzmacniających kręgosłup, które z powodzeniem można wykonywać w domu.

ĆWICZENIA#1 – zobacz część 1
ĆWICZENIA#2 – zobacz część 2
ĆWICZENIA#3 – zobacz część 3

24)
Pozycja wyjściowa: klęk podparty na wyprostowanych rękach;

Ćwiczenie: odchylenie wyprostowanej lewej ręki powoli, maksymalnie do boku i patrzenie za nią przez cały czas, powrót do PW, odchylenie ręki prawej;

25)
PW: jak poprzednio;
ĆW: odchylenie w bok lewej nogi ugiętej w kolanie, powrót do PW, odchylenie nogi prawej;

26)
PW: jak poprzednio;
ĆW: jednoczesne uniesienie wyprostowanej prawej ręki w przód i lewej nogi w tył, powrót do PW, uniesienie lewej ręki i prawej nogi; (Należy zwrócić uwagę, aby nie odchylać ręki ani nogi w bok)

27)
PW: jak poprzednio;
ĆW: przyciągnięcie prawego kolana do lewej dłoni, powrót do PW, przyciągnięcie lewego kolana;

28)
PW: jak poprzednio;
ĆW: zaokrąglenie pleców w górę (koci grzbiet), powrót do PW;

29)
PW: jak poprzednio;
ĆW: opuszczenie tułowia równolegle do podłoża bez zmiany położenia rąk i dotknięcie pośladkami pięt, wytrzymanie w pozycji przez 10 sekund, powrót do PW.

30)
PW: klęk podparty, ręce lekko ugięte;
ĆW: uniesienie wyprostowanej lewej nogi w tył z jednoczesnym ugięciem ramion i dotknięciem podłoża czołem, powrót do PW, uniesienie nogi prawej;

Z połączenia wszystkich czterech części ćwiczeń na kręgosłup w całość powstanie jeden kompletny zestaw. Jako zachęta do wykonywania go minimum 3 razy w tygodniu powinny każdemu wystarczyć słowa twórcy Polskiej Szkoły Rehabilitacji prof. Wiktora Degi : „Ruch zastąpi prawie każde lekarstwo, żadne lekarstwo nie zastąpi ruchu.”

Autor | Katarzyna Sawińska-Wakuluk

*

Katarzyna Sawińska-Wakuluk pełni dzisiaj dyżur w godz. 14-15.
Każdy, kto chciałby się poradzić, może zadzwonić pod numer telefonu: 691 628 558 (koszt wg stawek operatora).

W innym terminie pytania można przesyłać za pomocą naszego formularza kontaktowego.