Punktem wyjścia spekatklu autorstwa Anity Szurek i Tomka Pomersbacha jest postać Marylin Monroe, którą twórcy ukazują przez pryzmat ciała aktorki. Premiera w sobotę – 4 lutego 2017 roku. Przed spektaklem wystawa prac Justyny Miśkowiec.

 

Inspiracją do stworzenia cyklu ikon noszących tytuł „Kamuflaż” jest spektakl Tomka Pomersbacha i Anity Szurek noszący ten sam tytuł. Swoistym punktem wyjścia Kamuflażu jest postać Marylin Monroe. Twórcy spektaklu pokazują przez pryzmat ciała aktorki korelację pomiędzy ideałem kobiecości, a niedoskonałością ciała ludzkiego. Z połączenia dwóch dziedzin sztuki jakimi są balet i fotografia powstało graficzne odzwierciedlenie spektaklu w postaci prezentowanych przez fotografkę ikon.

Wernisaż wystawy odbędzie się 4 lutego 2017r o godzinie 19:00 w Prozie.  Projekt został zrealizowany pod kuratelą  Agaty Grzych.


Justyna Miśkowiec – od 2015 roku jest słuchaczką Wrocławskiej Szkoły Fotografii AFA. Interesuje się fotografią od 8 lat. Pierwsze sukcesy w tej dziedzinie w postaci dwóch wyróżnień osiągnęła już w ogólnopolskim konkursie gimnazjalnym. Skończyła klasę humanistyczno-teatralną w III LO we Wrocławiu. Teatr i szeroko rozumiana sztuka od zawsze były jej pasją, którą chętnie rozwija.


Kamuflaz pion

O SPEKTAKLU

Premiera w PROZIE 4 i 5 lutego o 20:00.

Punktem wyjścia Kamuflażu autorstwa Anity Szurek i Tomka Pomersbacha jest postać Marylin Monroe, którą twórcy spektaklu ukazują przez pryzmat ciała aktorki. Ciała estradowego, filmowego, oraz niezwykle fotogenicznego, które zawsze musiało być „w formie”, emanować atrakcyjnością oraz pewnością siebie. Było ono nieustająco poddawane swoistej tresurze, która ostatecznie zapewniła mu miano boskiego i uczyniła zeń relikwię dla fanów, ale również sprawiła, że zostało sprowadzone przez przemysł filmowy do roli rekwizytu.

Spektakl z jednej strony podąża tropem atrakcyjności ciała Marilyn Monroe, pokazując, jak potrafi ono zachwycić perfekcyjnie wykonaną musicalową choreografią, uwodzić seksownymi po-zami, czy urzekać niepowtarzalnym całusem posyłanym wielbicielom. Z drugiej zaś, przedstawia ciało nieperfekcyjne, takie, które jest zmęczone i obolałe, ospałe oraz zalęknione, które traci rów-nowagę lub ciężko oddycha przez sen, dusząc w sobie traumy z dzieciństwa.

Kamuflaż opowiada ciałem tancerza, aktora i mężczyzny, Tomka Pomersbacha, o niezwy-kłym ciele aktorki, modelki oraz kobiety – Marylin Monroe.

BILETY:
Cena – 15 zł
Klub Proza – Wrocławski Dom Literatury | ul. Przejście Garncarskie 2 | Wrocław.


Anita Szurek – krytyczka teatralna. Publikuje teksty, wywiady oraz recenzje w „Notatniku Teatralnym” oraz czasopiśmie „Teatr”. Od trzech lat współpracuje jako reżyser i dramaturg z tancerzem Tomkiem Pomersbachem. Ich pierwszy spektakl, „Quaerere”, miał swoją premierę w ramach wrocławskiego Mandala Performance Festival w maju 2014.

Tomek Pomersbach – tancerz, choreograf, nauczyciel tańca współczesnego. W latach 2010-2013 był tancerzem Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu, pod dyrekcją Ewy Wycichowskiej. Pracując w teatrze, współrealizował dwa spektakle w ramach atelier młodych choreografów: „Arytmię” oraz „Ukradkiem”. Od 2014 roku pracuje jako tancerz i choreograf niezależny. Na stałe współpracuje z teatrem Pink Mama Theatre z siedzibą w szwajcarskim Bernie, prowadzonym przez Sławka Bendrata i Dominika Krawieckiego.

Jakub Korczyński – opracowanie dźwięku
Adrian Jackowski – światło
Monika Wodarz – kostium
Justyna Miśkowiec – autorka grafiki