Przygoda z Improwizacjami Agaty Dudy-Gracz trwa nadal. W tym tygodniu ukazał się rozmowa z Michałem Kocurkiem, który w listopadzie wcielił się… w ostatni autoportret Rembrandta.

– Tym razem Agata pozwoliła nam zobaczyć, kto ma jaki portret. Wiedzieliśmy więc, jakim portretem ma być każdy z nas i poznaliśmy scenę finałową, którą był obraz „Oślepienie Samsona”. Wiedzieliśmy tylko, że „jakoś” musimy do niej dojść. Był plan, że może się na to umówimy, ale w końcu ustaliliśmy, że się nie będziemy umawiali, tylko ma wyjść samo. I wyszło. Stwierdziliśmy, że siła Samsona, która nas przytłoczy musi być jednoznaczna. I, że będzie wiadomo kto nim jest. Po chwili improwizacji już wiedzieliśmy kogo „oślepimy” – mówi w wywiadzie Michał Kocurek.

 

Całość znajdziecie na stronie Improwizacje.pl
lub przejdź bezpośrednio do wywiadu


O IMPROWIZACJACH

Autorski cykl spotkań teatralnych tworzonych na żywo co miesiąc przez Agatę Dudę-Gracz. Od stycznia 2015 do stycznia 2016 r. na deskach Sceny Ciśnień Teatru Muzycznego Capitol pojawili się aktorzy polskich teatrów.

Zaproszeni artyści improwizowali na temat wskazany im w liście. Autorką listu była Agata Duda-Gracz. Aktorzy otrzymali go na godzinę przed pojawieniem się widzów. W większości improwizacji każdy znał tylko swoje zadanie. Wykorzystując swoje umiejętności, goście Improwizacji tworzyli wydarzenia jednorazowe i niepowtarzalne.

Chciałabym pokazać nie show, nie popis, ale kawałek warsztatu, czegoś, co dzieje się zazwyczaj w intymnej przestrzeni sali prób i jest jedną z najciekawszych rzeczy w teatrze – szukaniem – mówiła przed początkiem cyklu Agata Duda-Gracz.

Poza jednym wyjątkiem publiczność poznawała treść listów wraz ze wskazówkami ruchowymi Tomasza Wesołowskiego dopiero po zakończeniu improwizacji.