Zwycięstwem zespołu O.B.R. dzik z Psiego Pola zakończyło się 2. Walim Trophy. Adam Toman i Piotr Skałka na tych zawodach przywdzieli barwy ubiegającej się o miejsce w Sejmie z list PO Ewy Trybuły-Kiernickiej.

 

Adam Toman i Piotr Skałka na walimskiej pętli byli najlepsi / fot. arch. O.B.R. dzik

Stajnia rajdowa O.B.R. dzik istnieje od 2003 roku i mieści się na Zgorzelisku na Psim Polu:
– założycielami są Adam Toman i Piotr Skałka;
– przez 2 sezony jeździli niebieskim fiatem 126p, lokalne (Niskie Łąki; Kierowcy Roku i Pucharu Rajdy.Hoga.pl i Ogólnopolską Rundę PPAiK IV Rajd Wrocławski;
– w 2005 roku zaczęły rodzić się dzieci (dzieci z żonami…) :p i musieli odwiesić kaski na kołki…
– kolejny epizod w 2008 roku… kilka startów innym niedoinwestowanym Maluchem… (WOŚP-motoorkiestra 2. miejsce w klasie do 1200cm, Niskie Łąki 1 i 2 miejsce w klasie 1)
– i… w 2011 roku pojawił się pomysł EVO 3. Fiat 126p B-Group… ale nie było łatwo, bo zaraz po zakupie trzeba było spędzić około pół roku nad stanem technicznym auta, no ale w końcu się udało;
– pierwszy start skończył się głupim błędem kierowcy i ukończeniem 5. eliminacji Niskie Laki Cup (NLC) na pechowym 4. miejscu… do pudła zabrakło 0,31 sek…
– ale już podczas 6. eliminacji NLC udało sie wygrać klasę i „objechać” kilka mocniejszych aut…
– 2. Walim Trophy to już coś zupełnie innego… jazda po słynnej Walimskiej kostce dostarczyła DUŻO wiecej wrażeń. W teoretycznie amatorskich zawodach należało wykazać się  dużymi umiejętnościami, ponieważ drzewa rosnące przy drodze i zmienna nawierzchnia dają dużo do myślenia. Był to pierwszy tak poważny występ w historii O.B.R. dzik;
– po całym dniu walki zajęli 1. miejsce w klasie 1;
– myślą o dalszych startach, nie tylko w Polsce (u naszych południowych sąsiadów takie zawody jak 2. Walim Trophy odbywają się bardzo często)

Kilka słów o EVO 3:
– 
silnik 4-cyl chłodzony cieczą,
– pojemność 900cm,
– moc ok 60KM,
– szpera by O.B.R. dzik,
– przód hamulce tarczowe,
– tył bębny + hydrauliczny hamulec ręczny,
– szybki układ kierowniczy,
– klatka wg zał. J
– zawieszenie bilstein

 

(tł)