Plakaty dziełem sztuki na miarę samego filmu. W serii prezentującej oryginalnych twórców postaramy się przybliżyć wam niezwykłe, często wielce intrygujące wizje dobrze znanych obrazów – pisze Patryk Wolny. 

Niejednokrotnie zdarza się tak, że materiały promocyjne okazują się przynętą idealną, ich znakomita jakość przyciąga nas do kina, gdzie… no właśnie, następuje wielkie rozczarowanie. Sytuacje takie dotyczą w głównej mierze zwiastunów nadchodzących produkcji, ale nie tylko one mogą skłonić nas do głębszego zainteresowania danym obrazem.

Jeszcze przed premierą najnowszego filmu Obcy: Przymierze fani, ale nie tylko, rozpływali się nad plakatem tej produkcji. Informacje, jakie przedstawiała grafika, w mojej ocenie w dość sporym stopniu odbiegały od ostatecznego wyglądu samego dzieła Scotta.

Oficjalne materiały promocyjne:

Nie ocenia się książki po okładce, jednak któż tego choć raz nie zrobił, niechaj pierwszy rzuci kamieniem. Osobiście bardzo sobie cenię dobrą grafikę i z uwagą śledzę plakaty, które mają za zadanie sprzedać poszczególne filmy. Zarówno te proste, składające się z niewielu elementów, ale i bardziej zaawansowane, które zakrawają na istne dzieła sztuki.

Oficjalne materiały często muszą skryć się w cieniu, gdy na scenę wchodzą niezależni twórcy, przedstawiając swoje wizje plakatów do filmów, które wszyscy dobrze znamy. Uważam, że warto zainteresować się twórczością niezależną i poznać świeże, niemalże nowatorskie spojrzenie na ten rodzaj sztuki.

Na pierwszy ogień akcja: „A Movie Poster A Day”, której twórca, Pete Majarich, postanowił tworzyć jeden plakat każdego dnia przez cały rok 2016. Obecnie całość dostępna jest w Internecie pod poniższym linkiem:

amovieposteraday.tumblr.com

Autor udostępnia także możliwość zamawiania wydruków jego prac. Poniżej zamieszcza kilka przykładowych dzieł:


Autor: Patryk Wolny

Grafika: Pete Majarich (amovieposteraday.tumblr.com)