- REKLAMA -

Lokalne firmy skutecznie sięgają po środki na rozwój, a wrocławskie startupy z dziedzin, takich jak big data oraz analityka doskonale radzą sobie na rynku.  Według raportu opublikowanego przez „Polskie Startupy 2018″ stolica Dolnego Śląska znajduje się w czołówce ośrodków startupowych w kraju.

Raport „Polskie Startupy 2018″ to najbardziej przekrojowe opracowanie, które dotyczy polskiej sceny młodych firm technologicznych. Już po raz czwarty przygotowała go Fundacja Startup Poland. Premiera dokumentu odbywa się na Forum Ekonomicznym w Krynicy, a dopiero potem trafia do przedstawicieli władz, krajowych oraz zagranicznych inwestorów czy mediów.

W tegorocznym badaniu wzięła udział rekordowa liczba 1101 respondentów, 12 procent z nich pochodziło z Wrocławia. Pod względem aktywności startupów, stolicę Dolnego Śląska wyprzedziła jedynie Warszawa (25 procent ankietowanych). Na trzecim miejscu uplasował się Kraków (10 procent). W zeszłym roku Wrocław również zajął wysokie drugie miejsce.

 – Ten wynik potwierdza, że istnieje u nas liczna, aktywna i wciąż rozwijająca się społeczność startupowa. Młode firmy są w stanie we Wrocławiu zbudować silny zespół, znaleźć mentorów, klientów czy pierwszych inwestorów – mówi Ewa Kaucz, prezes Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej, spółki miejskiej na co dzień współpracującej ze startupami. – Cieszymy się, że przedstawiciele firm technologicznych nie tylko z sukcesami budują własne biznesy, ale także chętnie angażują się w inicjatywy promujące przedsiębiorczość i wymianę wiedzy. To daje dobre perspektywy na przyszłość.

 

 

W raporcie „Polskie Startupy 2018″ zaznaczono, że wrocławskie startupy są mocne w takich dziedzinach jak big data oraz analityka. Jako przykład skutecznego pozyskiwania funduszy podano Brand 24 – firmę, która zajmuje się monitoringiem internetu. W tym roku startup Michała Sadowskiego z sukcesem wszedł na rynek NewConnect i zebrał 3,5 mln zł na „przyspieszenie ekspansji i zwiększenie nakładów na rozwój technologii”.

W raporcie Fundacji Startup Poland, w kontekście innowacji wypowiada się Ryszard Szopa z wrocławskiej firmy MicroscopeIT, a ekspansji zagranicznej – Bartosz Olchówka, Chief Product Officer w LiveChat.

 – Uważamy, że da się budować u nas produkty na światowy rynek – ważne, aby mieć w głowie ten cel i szukać wiedzy u osób, którym się to już powiodło – przekonuje Bartosz Olchówka z LiveChat.

Ponad 25 tys. firm ze 150 krajów na świecie korzysta obecnie z rozwiązań spółki LiveChat, która organizuje we Wrocławiu spotkania o nazwie LiveChat Product Talks. Eksperci rozmawiają na nich o budowaniu produktów o globalnym potencjale.

Badanie „Polskie Startupy 2018″ wykazało, że działalność wrocławskich startupów jest zauważana i doceniana przez inwestorów. Lokalne firmy skutecznie sięgają po bardzo wysokie finansowanie, które w naszych warunkach wynosi ponad 10 mln zł. Jedna trzecia ze wszystkich firm, które w swojej historii takie pieniądze z rynku zebrały, pochodzi właśnie ze Stolicy Dolnego Śląska. Wrocław wyprzedził w tym zakresie Warszawę i Trójmiasto. Prym wiedzie Kraków.

– Wspomniane liczby świadczą o tym, że inwestorzy widzą przed wrocławskimi startupami duże perspektywy rozwoju. Wierzymy, że pieniądze zebrane od polskich i zagranicznych funduszy pozwolą naszym firmom umocnić swoją pozycję na rynku oraz zwiększyć skalę działalności czy zatrudnienia – podkreśla Ewa Kaucz.


Autor: Ola Sopuch
Zdjęcie: mat. prasowe, maxpixel.net