Pink Mama Theatre, stworzony przez Polaków Dominika Krawieckiego i Sławka Bendrata rozpoczyna swoje tournee po kraju. W ich wykonaniu zobaczymy spektakl „Ariel czyli Swinger’s Planets, którego prezentacja odbędzie się 15-16 czerwca w Centrum Inicjatyw Artystycznych.


 
Cztery planety (osoby) krążące wokół siebie i od siebie zależne. Każda z nich skrywa swoje prawdziwe uczucia i przypisuje sobie prawo do narzucania pozostałym swoich postaw moralnych. Obraz tego konserwatywnego społeczeństwa symbolizuje tu rodzina królewska. Symbolem wolności jest Ariel, która pojawiając się na królewskim dworze, każdej z postaci coś przypomina o sobie samym i zmusza do ukazania prawdziwej twarzy skrytej pod maską. Nagość wykonawców staje się specyficznym kostiumem będącym uosobieniem tęsknoty za czystością, szczerością i pięknem. Spektakl jest utrzymany w konwencji teatru tańca, w którym równorzędną rolę pełnią ruch, obraz, słowo i muzyka.

Spektakl grany jest w języku polskim.

Trwa 1 godzinę 40 minut z przerwą.

Dla widzów od 16 roku życia.

Idea, koncept, reżyseria – Sławek Bendrat, Dominik Krawiecki, Simon Reimold

Choreografia – Sławek Bendrat

Kierownictwo muzyczne – Simon Reimold

Kostiumy i scenografia – Dominik Krawiecki

Dramatugia – Dominik Krawiecki, Simon Reimold

Menadżerka – Angelika Rohrer

Obsada:

Ariel- Sławek Bendrat

Książę– Dominik Krawiecki

Królowa– Simon Reimold

Brat– Marek Wieczorek

Zrealizowany dzięki pomocy:  Kultur Kanton Bern, Kultur Stadt Bern, Gemeinde Köniz, Ernst Göhner Stiftung, Bern Burgergemeinde.

  Pink Mama Theatre jest niezależnym, europejskim teatrem tańca, nie posiadającym własnej sceny. Siedzibą teatru jest Berno w Szwajcarii.

Cielesność, seksualność i gender są podstawowymi tematami pracy teatru, a człowiek, jego emocjonalność i pragnienia stają się głównym celem poszukiwań artystycznych.

Pod względem formalnym twórcom Pink Mama Theatre bliskie  są założenia sztuki konceptualnej. Dotyczy to głównie tworzenia abstrakcyjnych obrazów i ograniczenia do minimum, typowego, narracyjnego przebiegu akcji.  Zastosowanie specyficznych środków niedosłownego przedstawiania teatralnej rzeczywistości, skupia widza  przede wszystkim na emocjonalności postaci, i stawia  fabułę na plan drugi.

– Pragnęlibyśmy stać się interfejsem pomiędzy sztukami widowiskowymi a sztukami wizualnymi- mowi Sławek Bedrat współtwórca teatru. – Naszą intencją jest produkowanie widowisk z pogranicza teatru dramatycznego i teatru tańca, i tym samym łączenie teatralnych środków wyrazu. Naczelną ideą jest traktowanie wszystkich form teatralnych ( teatru dramatycznego, tańca, muzyki i innych) jednakowo i podjęcia próby jedności oraz  dialogu między nimi. Chodzi nam tu głównie o spotkanie niezależnych  twórców na równych prawach i o to, żeby praca każdego z nich stała się  częścią jednej całości.- podsumowuje.

W skład zespołu wchodzą przedstawiciele różnych, europejskich  państw (Polska, Niemcy, Szwajcaria, Francja). Dzięki temu Pink Mama Theatre, staje się platformą pomiędzy wschodnimi i zachodnimi tradycjami teatralnymi Europy. Poszukiwanie własnych korzeni oraz starcie się obu tych kultur rozwija nasz język, styl i ekspresję.

(SMi)