Spółka Wrocław 2012 rozmawia z władzami Toshiby, aby ta została sponsorem tytularnym Stadionu Miejskiego – dowiedziała się „Gazeta Wrocławska”. Ma to kosztować Japończyków 5 mln zł rocznie. Przez kilka lat.

Lodowisko przy Stadionie Miejskim i reklama na membranie / fot. Stadion Miejski

Na razie Toshiba została sponsorem lodowiska, dzięki czemu jej reklamy wyświetlane są na membranie stadionu. I tak będzie do końca jego działania, czyli pewnie do marca. To wystarczający czas na zakończenie negocjacji. Przypomnijmy, że wcześniej Toshiba współpracowała m.in. przy organizacji październikowego meczu Brazylia – Japonia. Teraz wszystko rozbija się zapewne o wysokość kontraktu. 5 mln zł to dla Japończyków może być zdecydowanie za dużo. Za prawo do nazwy Coca-cola, z którą niedawno prowadzono negocjacje miała zapłacić raptem 1,5 mln zł plus 1 mln za wyłączność w sprzedaży swoich napojów na stadionie. Wiele więc wskazuje, że jeśli spółka Wrocław 2012 obniży oczekiwania, to wiosną piłkarski Śląsk zagra na Toshiba Stadion.

W tym momencie w Polsce tylko dwa stadiony mają tytularnych sponsorów – Pepsi Arena w Warszawie i PGE Arena Gdańsk. Zyski wynoszą odpowiednio 6 mln zł i 7 mln zł.

(deg)