Zmian spodziewać się można na ul. Legnickiej i pl. Jana Pawła II w związku z budową nowego węzła przesiadkowego, na ul. Piłsudskiego wraz z pl. Legionów oraz w okolicach pl. Grunwaldzkiego, co związane jest z wymianą nawierzchni Ronda Reagana.

Pl. Jana Pawła II i ul. Legnicka

 

Największe przesunięcia w rozkładzie jazdy dotkną zachodnią część miasta. Skumulują się tam prace przy wymianie torowiska na ul. Legnickiej, a także rozpoczęciem inwestycji budowy czwartego we Wrocławiu węzła przesiadkowego. W tym czasie tramwaje, kursujące do tej pory ul. Legnicką, skierowane zostaną na objazdy a mieszkańcy będą musieli korzystać z komunikacji zastępczej. – Ruch tramwajowy między pl. Jana Pawła II a ul. Bolesławiecką zostanie całkowicie wstrzymany, to niestety konieczność ze względu na prowadzone tam prace. Zamiast tramwajów pojadą autobusowe linie zastępcze – wyjaśnia Adam Więcek z Wydziału Transportu Urzędu Miasta. To utrudnienie przede wszystkim dla mieszkańców Leśnicy, bo czekać ich będzie dodatkowa przesiadka. Z Pilczyc do Dolmedu kursować będzie linia tymczasowa 71, dalej do centrum autobus zastępczy 712.

Tramwaje „3” i „22” zmienią swoją trasę i zamiast wjeżdżać w ul. Legnicką, z pl. Jana Pawła II skręcać będą przez most Sikorskiego w ul. Dubois i pl. Bema. Od przyszłej soboty z ul. Legnickiej znikną także tramwaje linii „20” i „23”. Zamiast nich uruchomiona zostanie linia „73”. Jej trasa przebiegać będzie od pętli Grabiszyńskiej przez pl. Teatralny, Kazimierza Wielkiego i pl. Jana Pawła II do Bema i pl. Kromera. Zmiany dotkną także trasy „10” i „12”. Pierwsza dojeżdżać będzie tylko do mostu Sikorskiego a stamtąd pojedzie przez Dubois, Kazimierza Wielkiego gdzie wróci na swoją starą trasę. „Dwunasta” zataczać będzie koło z Kazimierza Wielkiego przez most Pomorski i Most Sikorskiego.

 

Przebudowa pl. Jana Pawła II i dalej ul Legnickiej jest niestety niezbędna z punktu widzenia przyszłego funkcjonowania linii Tramwaju Plus. Modernizacją samego placu ma się zająć, wyłoniona właśnie w przetargu, firma Skanska, która podjęła się tego zadania za nieco ponad 9,5 mln zł. Zakończenie prac planowane jest na koniec wakacji.

 

Rondo Reagana

 

Zmiany w okolicach pl. Grunwaldzkiego związane są z wymiany uszkodzonej kostki na rondzie Reagana. Brukowana nawierzchnia zaczęła się tam zapadać w 2007 r., tuż po zakończeniu przebudowy placu. Sprawa trafiła do sądu, ostatecznie wykonawca prac, czyli firma Budimex-Dromex, zgodziła się zapłacić miastu 1 300 tys. zł odszkodowania. W marcu rozpocznie się wymiana wadliwej kostki na mniej kłopotliwą nawierzchnię betonową – mówi Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

 

W tym czasie linie tramwajowe „0”, „4” i „12” omijać będą remont mostem Pokoju. Zamiast tramwajów „0L” i „0P” na trasie od Ogrodu Zoologicznego, przez place Powstańców Wielkopolskich, Jana Pawła II i Orląt Lwowskich, Dworzec Główny do pl. Wróblewskiego, kursować będzie jedna linia.

 

Taka sytuacja potrwa do końca maja gdy zakończone zostaną prace na rondzie Reagana.

 

Ul. Piłsudskiego

 

W marcu robotnicy rozpoczną wymianę torowiska na odcinku ul. Piłsudskiego, od pl. Legionów do Arkad. W związku z tym zmieni się rozkład jazdy kursujących tam tramwajów. Linia „0”, podobnie jak „15” i „22” skręcać będą w ul. Świdnicką, by przez Podwale dojechać do pl. Orląt Lwowskich i wrócić znów na swoją trasę. Podobnie zmieni się trasa tramwaju „5”, który z Legionów przez pl. Orląt Lwowskich i Podwale dojeżdżać będzie do ul. Teatralnej, skąd wróci na swoją trasę na pl. Dominikańskim. Zakończenie prac przewidziano na 21 maja.

 

Pętla Grabiszyńska

Również 5 marca do użytku ma zostać oddana pętla Grabiszyńska. Remont miał się tam zakończyć już pod koniec stycznia, jednak w trakcie testów okazało się że trzy słupy trakcyjne stoją zbyt blisko torowiska i tramwaje nie mogą tamtędy przejechać. Jak się okazało winę za to spowodowały błędy w projekcie przebudowy pętli. Za poprawki zapłaciła firma odpowiedzialna za projekt.

W przyszłym tygodniu wrócą tam jednak tylko tramwaje linii „5” i pojawią się tymczasowe „73”, które w czasie opisanych powyżej remontów zastąpią linie „20” i „23”.

 

Źródło: wroclaw.pl

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułwROCK for Freedom – XXX lat NZS
Następny artykułŻużlowcy w Piwnicy Świdnickiej
Żyjemy we Wrocławiu i patrzymy na świat z perspektywy naszego miasta. A Dzielnice są różne jak tylko różne mogą być. Nader często można odwiedzić nasze wrocławskie dzielnice kultury czy sportu, ze szczególnym uwzględnieniem teatru, filmu czy Śląska.