Węże 2017: „Smoleńsk” wielkim zwycięzcą, Maciej Stuhr wyróżniony

Wielkiego Węża w pocie czoła wywalczył film „Smoleńsk”. Obraz Antoniego Krauze został doceniony łącznie w siedmiu kategoriach, tym samym zrównując swój wynik z, dotąd niepokonaną, „Kac Wawą”.

Węże – nagrody za najgorszy film – od kilku lat wręczane są 1 kwietnia, i chyba z całą pewnością można przyznać, że jest to jeden z najsmutniejszych żartów, jakie serwują nam tego dnia media. Zwycięzcy tego niechlubnego plebiscytu niechaj świecą przykładem, by w przyszłości można było ustrzec polską kinematografię przed podobnymi błędami. Jednak przejdźmy do samych nagrodzonych.

Zwycięzcą tegorocznych Węży okazał się „Smoleńsk”, który przypomnijmy, już od samego początku stawiany był w roli faworyta. Nominowany aż 17 razy w 13 kategoriach wywalczył jedynie 7 statuetek, w tym dla: najgorszego filmu, reżysera (Antoni Krauze), scenariusza, żenującego filmu na ważny temat, najgorszej roli żeńskiej (Beata Fido), najgorszego duetu (Fido i Redbad Klijnstra) i najbardziej żenującej sceny.

Ciekawostką jest także wyróżnienie Macieja Stuhra w kategorii efekt specjalnej troski. Na statuetkę zasłużył sobie, dubingując samego siebie w filmie „Czerwony Kapitan”, co potwierdza, że dubingowanie nie zawsze jest najlepszym pomysłem.

Poniżej przedstawiamy pełną listę zwycięzców:


Węże 2017

WIELKI WĄŻ (NAJGORSZY FILM ROKU)
„Smoleńsk”

NAJGORSZA REŻYSERIA
Antoni Krauze – „Smoleńsk”

NAJGORSZY SCENARIUSZ
Tomasz Łysiak, Antoni Krauze, Maciej Pawlicki, Marcin Wolski – „Smoleńsk”

ŻENUJĄCY FILM NA WAŻNY TEMAT
„Smoleńsk”, reżyseria Antoni Krauze, producent Maciej Pawlicki

NAJGORSZA ROLA MĘSKA
Michał Lesień – „Kobiety bez wstydu”

NAJGORSZA ROLA ŻEŃSKA
Beata Fido – „Smoleńsk”

WYSTĘP PONIŻEJ TALENTU
Marian Dziędziel – „Gejsza”

NAJGORSZY DUET NA EKRANIE
Beata Fido i Redbad Klijnstra – „Smoleńsk”

NAJBARDZIEJ ŻENUJĄCA SCENA
Azjaci protestujący pod Wawelem – „Smoleńsk”

EFEKT SPECJALNEJ TROSKI
Maciej Stuhr dubbingujący Macieja Stuhra – „Czerwony kapitan”

NAJGORSZY TELEDYSK OKOŁOFILMOWY
Ola Gintrowska „Missing” – Słaba płeć?

NAJGORSZY PLAKAT
„Bóg w Krakowie”

NAJGORSZY PRZEKŁAD TYTUŁU ZAGRANICZNEGO
„The Shallows – 183 metry strachu”


Autor: Patryk Wolny