W centrum miasta maja powstać cztery nowe przystanki: przy ul. św. Katarzyny, Kazimierza Wielkiego (na wysokości Gepperta), Krupniczej (przy skrzyżowaniu z Włodkowica) oraz na Nowym Świecie.

Najwcześniej będzie można skorzystać z  powstanie przy ul. św. Katarzyny, na wysokości placu Nowy Targ. W formie testowej ma zacząć działać po uruchomieniu Mostów Młyńskich, czyli od końca kwietnia.

Od tego weekendu zaczną się zmiany na ul. Piłsudskiego. Na wysokości hotelu Polonia powstanie podwójny przystanek wiedeński, którego konstrukcja polega na podniesieniu jezdni do poziomu chodnika. – „Na razie zastosujemy wariant testowy, tzn. ograniczymy się do wymalowania na jezdni specjalnej linii – zygzaka. Jeśli to rozwiązanie się sprawdzi, podniesiemy jezdnię do poziomu chodnika. To dla pasażerów łatwiejsze dojście i wsiadanie do tramwaju” – tłumaczy Elwira Nowak z  Wydziału Inżynierii Miejskiej. Dzięki temu przy Hotelu Polonia powstanie przystanek podwójny co powinno sprawić, że ruch tramwajowy będzie tam bardziej płynny. Linia ma sygnalizować kierowcom, że pasażerowie mogą wchodzić na jezdnię, by wsiąść lub wysiąść z tramwaju.

Do wydzielenia pójdą kolejne torowiska, w 2012 r. ma to być ok. 5 km. Od kwietnia, wraz z uruchomieniem tramwaju na Kozanów, wydzielone zostanie torowisko na Podwalu – od pl. Jana Pawła II do pl. Orląt Lwowskich, z którego korzystać będą też autobusy. W godzinach szczytu jeździ tędy 35 autobusów i tramwajów.

Po Euro operacje wydzielania czeka torowiska na ul. Nowowiejskiej i Jedności Narodowej.

Wydzielenie torowiska na Podwalu połączone jest ze zmianą sygnalizacji świetlnej na  skrzyżowaniach: -pl.Orląt Lwowskich-Nabycińska – Braniborska-Legnicka – Nabycińska.

Prawy pas ulicy Legnickiej, od skrzyżowania z ul. Nabycińską, do jazdy wprost przeznaczony będzie tylko dla autobusów. Auta będą musiały skręcić w prawo. Po Euro wyremontowany i poszerzony do czterech pasów ma być pl. Orląt Lwowskich (wlot od Nabycińskiej).

Wszystkie te działania maja usprawnić komunikację miejską. Po otwarciu AOW po Wrocławiu już jeździ się łatwiej – do miast wjeżdża dużo mniej ciężarówek.

(wroclaw.pl)

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułŚląsk wygrywa, ale odpada z Pucharu Polski
Następny artykułScorpions na koniec wakacji we Wrocławiu
Żyjemy we Wrocławiu i patrzymy na świat z perspektywy naszego miasta. A Dzielnice są różne jak tylko różne mogą być. Nader często można odwiedzić nasze wrocławskie dzielnice kultury czy sportu, ze szczególnym uwzględnieniem teatru, filmu czy Śląska.