Już w przyszłym tygodniu rozpoczną się przygotowania do rozbiórki Mostu Słodowego. Nie spowoduje to jednak żadnych utrudnień w komunikacji z wyspą Słodową, ponieważ już od dawna równolegle do mostu Słodowego funkcjonuje przeprawa tymczasowa. Będzie wykorzystywana aż do ukończenia prac remontowych na moście. 
Prace remontowe, na które składają się m.in. roboty mostowe, drogowe, konstrukcyjne, teletechniczne, elektroenergetyczne czy w zakresie sieci gazowych wykona firma Kolbet. Koszt remontu obiektu wyniesie ok.2,7 mln złotych.

fot. wroclaw.pl

Most Słodowy, który łączy wyspę Słodową z wyspą Młyńską, nie jest jedynym „aktywnym ruchowo” stulatkiem. To właśnie dzięki niemu obsługa komunikacyjna wyspy Słodowej jest w ogóle możliwa, zarówno jeśli chodzi o mieszkańców położonej na niej kamienicy, jak i dojazd służb komunalnych, ratowniczych i porządkowych.

Tuż za nim usytuowany jest najstarszy wrocławski most Św. Klary, wybudowany w 1799 roku, który łączy wyspę Słodową z wyspą Bielarską. Jako obiekt przeznaczony wyłącznie do ruchu pieszego nie podlega równie mocnej i postępującej w czasie degradacji, co Most Słodowy.